....

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 20, 2012

kata hati

salam kepagian~


tak semena-mena akuh nak post n3 kat blog time pepagi buta camni. nak buat camne, tak leyh tidoq punya pasal. hurmm~
ok, berkenaan dengan tajuk n3 kali ni saja nak tulis berkaitan dengan hati. tak tau kepada sape nak diluahkan..


okey, pada mulanya akuh ada cherita kat korang pasal sipolan2 yang berkenaan di dalam blog ni kan.. semakin lama akuh kenal dengan mereka, semakin akuh rasa yang akuh belum bersedia untuk memberi komitmen untuk menjalinkan hubungan yang serius. bukan lah akuh main-main dan tak serius dalam hal camni, tapi kata hati masih tak jelas. masih belum boleh membuka pintu dan peluang untuk sesiapa lagi.


betullah kata orang, penangan sekali putus dalam hubungan yang lama terjalin sebelum ni dengan orang yang pernah dicintai, amat susah untuk memberi peluang kedua kepada hati menerima orang lain dalam hidup selepasnya..

ada juga yang kata, buang semua benda yang lepas dan jangan ada sebarang perkara atau barang peningalan pun yang kita simpan. buang semuanya dan segalanya, barulah hati rasa tenang untuk membuka pintu dan memberi peluang kepada orang 'baru' yang muncul dalam hidup kita selepasnya.


tapi, bagi akuh, akuh rasa akuh dah lupakan segalanya kisah silam dan buang barang2 miliknya dan gambar juga. dan cuba berkawan dengan orang2 yang ikhlas nak kenal dengan akuh, sampai ada yang dah meluahkan perasaan.
bukan tak nak terima lamaran mereka itu, tapi hati akuh masih tak boleh nak teruskan. bukan jugak nak main2kan perasaan mereka, tidak PERNAH sama sekali.
umur ouh umur, makin lama makin meningkat. tapi calon satu pon takde. mungkin akuh agak memilih dan cerewet. tak jugak. akuh masih mencari. agaknyalah. biar pencarian akuh ni berakhir dengan pertemuan yang akan buat hati akuh puas hingga ke hujung nyawa.


hmm....(mengeluh lagi)..



No comments:

Post a Comment