....

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 24, 2012

ingin berubah~~

assalamualaikum dear blogger,


agak lama rasanya tak mengupdate blog ni kan.. sebelum terlambat, saya ingin mengucapkan selamat berpuasa~ seterusnya saya ingin meneruskan penceritaan dalam blog ini.

agak lama menyepikan diri di blog kebelakangan ini adalah berikutan daripada kesibukan dengan waktu belajar dan tanggungjawab yang harus dilaksanakan di rumah. rindu sungguh nak luahkan kat blog ni tentang banyak perkara yang tidak dijangka dalam hidup. tapi, raasanya benda dah lepas kan. malas nak di rewind balik. biarlah angin yang membawa pergi kisah suka duka itu.

entri kali ni banyak menyentuh pasal perubahan. ye, saya ingin berubah. berubah dari segi penampilan mahupun perlakuan dan tingkah laku serta perangai. saya betul-betul ingin berubah, tapi....

tapi kenapa ya ?? ouh, ye.. saya perlukan seseorang yang boleh membawa saya ke arah kebaikan itu. seriously, dah lama saya tunggu. tapi insan itu tidak muncul-muncul lagi. jadi, saya perlu bersabar.

saya punya prinsip dalam hidup untuk berubah, biarlah orang nak kata apa pun sebab ini prinsip hidup saya bukan mereka yang berada di luar sana. nak tahu prinsip hidup saya dalam hidup untuk berubah ke arah kebaikan itu ???

ini adalah list prinsip hidupku :

  • akan kekal berhijab apabila sah bergelar tunangan orang
  • akan cuba menjaga maruah dan aurat dalam setiap pergaulan
  • akan cuba membaiki cara percakapan dan tingkahlaku dengan orang sekeliling
  • cuba untuk tidak bergantung hidup dengan orang lain
  • akan lebih kuat dan tidak terlalu sensitif

buat masa ini, ni saja list prinsip hidup saya. insyAllah, jika ada lagi idea dalam memperbaiki hidup akan saya update lagi.

No comments:

Post a Comment