....

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 9, 2012

sesebaknya lah---

assalamualaikum..

hi, bloggers~~

untuk entry kali ni memang sangat lahir daripada perasaan apa yang aku rasakan saat dapat tahu perkara itu tadi. hmmm, mesti korang nak tau perkara apa kan ?? ini kisah berkaitan dengan akuh dan family.

sejak beberapa hari lepas, ada konflik berlaku antara akuh dengan family. hmmm, akuh ada selisih faham dengan nenek and atok. sebab ada something yang buat akuh terasa dengan mereka lately ni. terasa dengan kata2 mereka. oleh itu, akuh pun telah melangkah kaki keluar dari rumah. akuh meninggalkan segala tanggungjawab dan tugasku di rumah itu.

disebabkan konflik itu, akuh telah tinggal di rumah mak usu. tadi, lepas balik dari kolej, mak usu ada cakap dan pujuk akuh untuk balik ke rumah nenek. kiranya macam slow talk la..aku pulak ye ye bentak tak nak balik sebab tanda protes lah konon. hmm...

lepas tu, mak usu ada cakap something yang buat akuh terasa betul2 menyesal dengan tindakan aku tu dan sedar yang segala perilaku aku selama ni salah dan tak betul. hmmm.. rupanya selama ni aku ingat tiada siapa yang sayang kat akuh. tak sangka pulak ada yang sayang. hehehe..

ingatkan dengan tindakkan akuh yang meniggalkan rumah tu, mereka akan rasa lagi benci rupanya tidakkk.. diorang sayang akuh, mak usu kata diorang ngadu kat mak usu sampai nangis2.. dan dalam pada itu, nenek sanggup berkorban dengan membelikan akuh rantai tangan yang berharga ringgit Malaysia 2000. masa dapat tahu berita ni hati aku terjerit sedikit wow ! tapi tetibe satu perasaan sayu lebih menguasai ketika itu.

bayangkan, dalam situasi yang tegang macam ni nenek sanggup tolak gelang tangan lamanya untuk beli rantai tangan baru tu. akuh dah tengok, memang lawa. pandai nenek pilih untuk akuh. hehehe...

 nenek sanggup suruh mak usu bawak balik bagi akuh tengok, suruh akuh pakai. wah, tak nak ! akuh tak nak pakai sendiri. akuh nak nenek yang pakai kan untuk akuh.

nenek, atok.. najia memang rindu dengan nenek dan atok. najia nak balik kat pangkuan nenek dan atok tapi najia tunggu hati najia betul2 sejuk. betul2 dah hilang perasaan marah ni dulu, mungkin  raya haji nanti baru najia balik ye.. cuma najia nak nenek dan atok tunggu najia. tak lama dah.. okay??...


okay okay lah, lagi lama taip entry ni kang lagi cepatlah meleleh-leleh air mata keluar. rilex2..huhuhu, okay lah, doakan akuh dapat jawab exam minggu ni and doa2kan hubungan akuh dengan nenek and atok kembali normal.

selamat malam~ ^_^

No comments:

Post a Comment