....

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 29, 2011

mungkin ade hikmah disebaliknya

selamat malam blogger~


title n3 kali ni memang betul2 menyedapkan hati akuh yang tak berapa nak sedap.. mungkin jugak terdengar sedikit pasrah disitu, tapi ni la kenyataannya. 
okok, akuh cheritakan yang sebenarnya ape yang terjadi. ni ade kaitan dengan budak satria merah tuh la. mulai saat ni, akuh terpaksa, harus n paling tepat sekali adalah WAJIB untuk mengingatkan diri akuh sendiri untuk lupakan saja niat untuk berkenalan, untuk saling jatuh chenta, untuk saling mengadakan hubungan secara langsung atau tidak dengan budak berkenaan. sebab ape ??

 sebab, siang tadi masa on the way balik daripada lepak makan dengan geng2 akuh kat area shah alam, akuh terserempak atau boleh dikatakan bertembung or berselisih dengan dia. masa tuh akuh dalam kereta salah sorang member akuh tuh, akuh nampak dia tgh drive, maybe nak balik rumah la kot. akuh pon terus la bagitau kat bff n member2 akuh yang ade kat lam kete pon perasan.

tapi, akuh perasan yang dia bukan berseorang diri kat lam kete tuh. kat sebelah dia ade sorang girl. masa kat lam kete member akuh ni, akuh n bff saling berpandangan n tak terkata. then , selang beberapa minit baru la bff akuh bersuara yang membuatkan akuh tak berapa nak yakin. "weyh, dia dengan perempuan la. ade perempuan kat lam kereta dia tuh, sape ek ? awek dia kot". damn ! untuk menyedapkan hati, akuh menafikan kata2 bff akuh tuh tapi....
sume member kat lam kete tuh setuju dengan kata2 bff akuh ni. ceh, lagi la sentap hati akuh. tetibe, sorang member akuh menyampuk. "orang yang macam tuh, kadang2 tuhan nak tunjuk diri orang tuh yang sebenar." ye, kata2 kau ni akuh sangat setuju syed. bila akuh dalami kata2 kau ni, memang mendalam maksudnya. terima kasih ya !

sedang akuh leka layan lagu stacy kt pc kt CC tempat akuh pernah kerja part-time, tetibe bff akuh memulakan sesi minta nasihat kat abg yang keje kat cc tuh. 
bff : abg man, ape ek perasaan seseorang tuh bila frust ?
abg man : hoh, sakit kot ! kecewa giler. awat ?
bff : yela, camne tuh ?
abg man : selalunya org frust ni suka menyendiri.tapi kena tanya kat diri sendiri jugak, ape salah kita.
bff : tapi kalau kita tak sempat nak luahkan perasaan kita kat org tuh.
abg man : rugi la. hmm, awat ? sapa yang kecewa ni ?
bff : xde sape(sambil pandang muka akuh)
akuh : haa, nak cakap akuh la tuh.
bff : mana ade. hmm, abg man. abis tuh kalau orang tuh tak tau yang kita suka kat dia, tuptup kita nampak dia jalan dgn perempuan lain.
abg man : menyesal la, kenapa tak gtau awal2. tuh salah kita sendiri la. kita kena tanya diri kita balik.
bff : ohh.. tapi kalau orang tuh tau kita suka dia tapi dia da ade perempuan lain.
abg man : haa, yang ni memang dia tak suka kat kita la kot.

ok, abis suda sesi nasihat tuh. yang pasti hati akuh sekarang memang tak tenang dengan kejadian siang tadi. macam2 andaian sedang menari-nari kat kotak minda. betul ke dia sudah berpunya ?? patut ke akuh lupakan jek hasrat akuh untuk kenal2 dengan dia ??

hmm, nampaknye memang patut la kot kan.. takpe, nasib baik tuhan tuh maha adil DIA tunjukkan perkara yang sebenar daripada akuh terus-terusan dengan perasaan akuh yang tak pasti ni. kan. biar kita dapat tau sesuatu perkara itu dengan awal supaya kita boleh siap sedia dengan tindak balas yang positif daripada dapat tau sesuatu perkara yang lambat laun yang akan membuatkan kita akan berasa menyesal.

cukupla cherita untuk hari ni, lepas ni akuh kena study lebih coz selasa depan tanggal 2 ogos 2011 bermulalah mid-sem exam. so, akuh kena lupakan perkara yang da terjadi ni n terus fokus dengan komitmen study.

waktu : malam
cuaca : hangat
masa : 11:00pm

No comments:

Post a Comment