....

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 8, 2011

hanya senyum.

selamat malam~



senyum tak perlu kata apa-apa. ye, senyum. senyum adalah penawar segalanya. dengan senyuman dapat merawat segala penyakit even penyakit mental jugak.

senyum itu satu sedekah, selagi kita senyum selagi itulah amalan bersedekah kita dapat mneyumbang sedikit sebanyak pahala dalam amalan akhirat.

senyum, walau dalam apa jua keadaan atau situasi sekalipun dapat memberi kita impak yang besar. contohnya, jika hati kita sedang bersedih, kita sembunyikan perasaan sedih itu dengan senyum di hadapan khalayak ramai. insyAllah, kita dapat melupakan seketika hati kita yang sedang bersedih itu.

tatkala akuh sedang menaip ni pon sempat lagi tersenyum. bukan gila, tetapi idea yang sedang berlegar-legar diruang fikiran ni yang membuatkan akuh tersenyum. ye !
tak pernah terfikir untuk menaip n3 seperti ini. tapi nilah dia, terlahirlah n3 ni.


senyum. akuh suka senyum. kalau tak percaya, tanyalah kawan2 akuh mahupun sang tenaga pengajar di kolej. tak lekang akuh dengan senyuman. tipulah kalau 24j akuh dok senyum je kan.. adalah saat2 yang tidak memerlukan khidmat senyuman akuh ni. percayalah, senyuman jugak adalah ubat untuk kita nampak muda dari usia.

so, senyumlah. tak perlu lagi mencari ubat2 yang mendatangkan kemudaratan pada wajah jika kita sudah pasti dan yakin dengan penawar yang boleh menegangkan muka diwaktu zaman 'senja' kita, kelak.. SENYUM !


ye, senyum. senyuman jugak dapat mengeratkan hubungan sesama manusia. senyuman jugak boleh membuatkan seseorang jatuh cinta.

senyum selagi boleh senyum. diharapkan sesiapa yang membaca ne3 ni pon tersenyum walaupaun anda merasa n3 akuh ni tak masuk dek akal. hehehe.. :) *__^

No comments:

Post a Comment